čtvrtek 4. února 2010

Botujeme raidy

Boti v Lineage 2 jsou všudy přítomní. Ať už na expení či na adeny viz enclavy článek kde se zaobírá tím jak to vlastně s boty je.

Jedna věc ale stále zůstala nezodpovězena. Jak to vlasně funguje když boti zabijí epiky. A tak jsem se rozhodl, že vám to trošku popíši, abyste si udělali představu jak to vlastně funguje. Není to zas nijak složité jak byste asi na počátku čekali.

Základem takové "kempící" bot party (paret) je jedna postavička (živá nebo mrtvá to je ve své podstatě jedno). Takže pro lidi co se vyžívají zabíjením botů asi možná překvapí, že taková postavička může ležet někde odkud je možné na daného epika vidět nebo je možné pokecat s NPC. (Ano slyšíte spravě není nutné být živý abyste odstartovali rozhovor např s angelic vortexem atd.)

Tato postavička běží na nějakém snifovacím programu ten hlídá buďto spawn (čili jestli se daný boss oběví v okolí). Nebo nonstop prokecává npc (po určitých časových intervalech) a hlídá svoji skutečnou pozici na mapě nebo texty v rozhovoru.

Jakmile je boss up spustí se poměrně jednoduchý script, který začíná pouštět hromadu dalších oken nebo jen zahlasí driverovi, který se už o zbytek postará manualně (viz. RoX). Ale já jsem chtěl psát o plně automatizovaném zabijení bossů.

Takže jsme ve fázi kdy se spustili skripty, které pouští standartní botovací programy (je to nejjednoduší) může to být i profláklý L2W. Tam se automaticky načítá postava která je odlogovaná někde poblíž checkera. Takových to oken se pustí podle typu bosse 5-50. Pro víc jak 9 postav se pužívá síťový příkaz který tyto bot groupy pustí na jiném počítači.

Ve chvíli kdy se tyto postavy nalogují (zláté pravidlo zní první se loguje party leader to jest rada pro ty kteří tyto bot groupy chtějí zabijet). Ve chvili kdy jsou postavy načteny ve hře začne takzvaný orchestr.

Pustí se scripty v daných programech (rozhodí se party případně command channel) a začne se bufovat. Jakmile doběhnou části scriptů kde je rozdávání buffů začne běžet jiný script, který už je v podstatě jen zabíjení daného epika.

Podíváme se blíže na AQ (za předpokladu dvou paret) jedna parta stojí a čeká před řekou druhá vymlátí antíky v okolí aq a přesune se až k larvě kde do larvy začně střílet (mlátit poměrně velká power) a zároveň pošle scriptem příkaz druhé partě. Druhá parta rozhodí Songy a Dance jakmile dostane příkaz, který spustí script na samotné zabijení. Ten zpusobí to že celá skupina začne zpracovávat AQ velmi populárním způsobem tak jak známe boty například z katakomb. (S tím rozdílem, že zde mají shoty.) Jakmile se pustí tadle palebná síla tak vězte, že do pádu AQ zbívá max jedna minuta. Parta která AQ zabijí je většinou složená (bd, sws, se, 6xsorc) bd sws jen tancují na určitém místě (jsou to většinou high levely a tak jsou daleko a nehýbou se krom songů a danců)

Jakmile aq padne... PL zabijecí party sebere dropy.... Oděšle příkaz který skupinu larva přivolá zpět. Tato skupinka se vrátí na předem určené místo odlogne se pustí se timer na nejkratší možný čas kdy se aq zase spawne aby se nalogoval sniffer který zase bude hlidat spawn.

Když je odlogovaná tato parta tak se loguje takzvaný skladník který si od pl party co zabijela AQ bere všechny dropy. A opět se odlogovavá, a s ním se odlogovává i zabíjecí parta .....

Ve své podstatě toto co jsem zde popsal netrvá ani 5 minut ..... podle mých testů toto trvá ~ 4 minuty uplně se vším všudy :P

Děkuji za váš čas. Strávený u tohoto článku.

Žádné komentáře: