středa 21. srpna 2013

Spletitá cesta nového Nexusu 7 (2013)

Dnes se podíváme na to jak jsem se rozhodl sehnat si Nexus 7. Všeobecně to může posloužit jako jednoduchý návod na to jak dostat téměř cokoli z US do ČR. Myslím tím zboží z obchodů, které nezasílají do ČR.

Od počátku jsem měl několik možností, kde koupit Nexus 7 (eBuy, amazon, BestBuy). Nakonec jsem se rozhodl pro amazon, kterému důvěřuji. Ale bohužel jej nedoručí na jinou než americkou adresu. A tak jsem začal kutit co s tím. Nejprve jsem uvažoval o oslovení známých. Nakonec, ale po přepočtu i finanční náročnosti vyhrála služba shipito.

Jelikož jsem využil shipito poprvé čekalo mě založení účtu, zaplacení schránky a obdržení několika adres kam si mohu nechat zaslat zboží, jsem vybral adresu ve státě Oregon, který je osvobozen od dph. Ve chvíli kdy jsem již držel adresu v rukách, jsem objednal u Amazonu Nexus 7, zaplatil a nechal si jej poslat na adresu v Oregonu. Dozvěděl jsem se, že mi to tam doručí do 4 pracovních dnů.

Dvě hodiny po odeslaní objednávky jsem šel objednávku zkontrolovat a dozvěděl jsem se, že je již připravená k svozu Fedexem. Ráno jsem se dozvěděl že již cestuje. Odeslali ji z Carol Streamu ve statě Illinois a mířila prvně do Chicaga. Odtud cestovala do Lenexy v Kansasu a dále pak přes North Salt Lake ve statě Utah. A odtud již do Troudale v Oregonu a nakonec autíčkem do Tualatinu. Takže si vlastně udělal takovou malou okružní jízdu Spojenými státy.

Už druhý den cesty jsem obdržel sledovací číslo, a tak jsem vyplnil, i když jsem nemusel očekávaný balík na shipito. Ovšem nešla mi zadat celní deklarace. Tu jsem musel zadat, až po té co balík dorazil do a byl zpracován. Obdržel jsem i několik fotek, díky kterým jsem věděl jak balíček vypadá a jestli můj Nexus dorazil v pořádku. Hned sem si také zadal, že balíček chci poslat pomocí DHL do ČR.

Ještě taková maličkost takhle vypadají fotky od shipita když zásilka dorazí. A můžete si požádat i o kontrolu obsahu, Jestli tam je vše co tam má být. Všechno pečlivě zdokumentují fotografiemi a ty vám zašlou. Což je velice praktické. Navíc pomáhají s reklamacemi a tak i ty se dají řešit ještě v US a ušetříte na poštovném.


Služby DHL express mne velice překvapili. A to především svojí rychlostí. První den naložili můj balíček v Tualatinu. Dovezen (pravděpodobně) na letiště v Portlandu a odeslána do Cincinnati ve státě Ohio. Tam dorazil druhý den ráno. Odtud cestoval Leipzigu v Německu. A třetí den od odeslání byl již balíček v Praze a já jej jako šťastný majitel přebíral. A to vše za méně než 48 hodin. Neuvěřitelné. Zásilku DHL přebíralo v Portlandu v 12.8. v 16:00 a já ji v ruce držel 14.8. 14:30. DHL mimo jiné zvládlo můj balíček proclít a tak mě při předání čekal doplatek. 

A teď už snad jen finální kalkulace:
Tablet Nexus 7 32GB Wifi jsem koupil na Amazonu za 321USD i s dopravou po USA.
Za přeposlání přes shipito jsem zaplatil 55USD
A clo mě vyšlo na 1511 Kč
Celkem jsem za svůj tablet zaplatil: 8 906 Kč Což není zas tak strašné. =)


Takto krásně zabalen byl když dorazil.
Tak to vypadala krabice po otevření.

A nakonec co se schovávalo pod samotným tabletem.

Závěrem:
Chtěl bych tímto poděkovat všem co se na cestě mého tabletu z US do ČR podíleli.
A brzy napíši nějakou krátkou recenzi tohoto hezkého tabletu.

Žádné komentáře: