Po dlouhé době jsem se opravdu odhodlal si zahrát něco
trošku jiného, trošku více příběhového. Koukal jsem do svojí Steam knihovny, kde
díky nákupům na portálu Humblebundle mám v knihovně poměrně zásobu her, které
jsem ještě nehrál. A tak po chvíli probíráním se seznamem her vidím, že tu mám
hru, kterou si vyžádala komunita, a já ji vlastně ještě nehrál. No nic původní
hry od těchto tvůrců (Baldur's Gate) jsou legendami mezi RPG hrami, a tak jsem
moc neváhal a nainstaloval hru Pillars of Eternity.
Hra mě přivítala velice hezkou kreslenou grafikou. Úvod do
příběhu byl udělaný minimalisticky, ale přesto moc pěkně. Uvítá vás pergamen,
na kterém je příběh napsaný, a který předčítá vypravěč (Dave B. Mitchell) ten
příběhu svým vyprávěním dodává jiskru. Po úvodu vás hra rovnou hodí do děje, a
nenechá vám moc času se flákat. Nejdřív vlastně zlehka. S tím, že každé vaše
rozhodnutí, každá vaše odpověď v jednotlivých dialozích ovlivňuje, jak se k
vaší postavě bude chovat zbytek hry. Což je skvělé. Jelikož asi jako většina
lidí, rád hraji ty hodné, tak jsem se vydal stezkou těch dobrých a snažil jsem
se všem pomáhat, morálně i úkoly. Nikdy jsem za svoji pomoc nic nechtěl. Až
jsem se dostal do fáze, kdy mi příběh nedal na výběr. Buď se přidáš k jedné
nebo ke druhé straně. No, a tak jsem si jednu stranu vybral. A postupoval hezky
příběhem.
Příběh tak hezky napsaný, že vás v táhne a vy se snažíte co
nejrychleji se dostat k dalšímu dialogu, abyste se dozvěděli další střípek
příběhu. Upoutá vás to do židle takovým způsobem, že si po práci sednete ke hře, najednou se ohlédnete a zjistíte, že je tma, případně už svítá.
Velmi se mi líbil soubojový systém, který mi svým způsobem
připomněl doby, kdy jsem jako malý hrával Fallout (myslím ten úplně první s
vodním čipem). Není to tu sice tahové, ale pauzovací. Postavám různě zadáváte
úkoly a zastavujete čas při jejich zadávání, pouštíte tehdy, když už si
myslíte, že máte všechno perfektně nastavené, a v tu chvíli přijde tah který
nečekáte, opět pozastavujete čas a přestavujte.
Jak jsem již výše psal, příběh je hlavní tahoun, a tak
trošku škoda, že v pozdější fázi hry, mnoho času trávíte na načítacích
obrazovkách.
Hru jsem dohrál (bez datadisků) za čistých 56 hodin. Bylo to
56 hodin zábavy, krásného příběhu, a poutavé hry. A hru doporučuji každému
fandovi RPG, a těm co nemají rádi příliš akce, tak těm tuplem. V podstatě by se
to dalo přirovnat k dnešním vyprávěcím adventurám, jen v krásné izometrické 3D
grafice.
Hodnocení 100%
Žádné komentáře:
Okomentovat